Now showing items 1-2 of 2

    • Å lære noe mer. Gruppepraksis i sosialfaglige utdanninger 

      Lie, Ingrid Nilsen; Hansen, Marit Staalnacke; Riise, Anne (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2023-09-08)
      Bakgrunnen for artikkelen er gjennomføring av gruppepraksis ved profesjonsutdanningene bachelor i barnevern og bachelor i sosialt arbeid. Vi ønsket å utforske studenters tilegnelse av ulike typer kunnskap i gruppepraksis og hvordan denne kunnskapen kan ha betydning for den sosialfaglige profesjonsutøvelsen. Vi gjennomførte fokusgruppeintervjuer med 46 studenter og 18 praksiskontakter fra 12 ...
    • The impact of emotions on learning and motivation in producing and presenting digital stories 

      Schjelde, Tor Jørgen; Lie, Ingrid Nilsen (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2021-04-16)
      Researchers of digital storytelling emphasize emotions as an important aspect of learning in the production and presentation of digital stories. The aim of this study is to explore the positive and negative emotions involved in the process of making digital stories and presenting them. As well as students’ perceptions of how this affects their motivation and learning. One hundred and thirty-two ...